torsdag 13 augusti 2015

Ensamma

Nu har han åkt.
Två dagarna innan var jätte jobbiga tycker jag. 
-Hejdå, gick lättare tycker jag, men mer svårt för Johan och Alfred förstod inte varför pappa var så ledsen. Han har nog aldrig sett sin pappa gråta och det var konstigt. 

Nytt avdelning på dagis med nya fröknar men det verkar än så länge gå bra för vår lilla kämpe. 
För Tove och Max är det 1 1/2 vecka kvar av sommarlovet. Max går på fritids och Tove är hemma. 
Än så länge skiner solen och livet är lätt


Jobbet är slitigt men roligt, kommer nog kännas i kroppen om några veckor :)

Johan ringde igår och sa att han kommit fram, trasslig linje men det var mycket skönt att få höra hans trygga och lugnande röst. Hans röst har alltid fått mig lugn och trygg. 
Jag har lärt mig att det värsta med dessa resor för mig är att inte kunna få ringa eller bara få skicka ett sms. 
5:e gången iväg och jag vänjer mig nog aldrig. 

Det har bara gått 4 dagar men jag känner mig glad och stark.
Inga panikångest attacker eller tryck på bröstet. 
Jag mår bra och det var länge sedan jag gjorde det. 


Loombands verkstan är fortfarande i fullgång.
Tove knopar på så fort hon får tid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som är inne här och läser hos mig.
kommentera och tipsa mig gärna om olika sidor du läser och gillar.