söndag 11 oktober 2015

Monster...

Jag har en tretrotsig demon i mitt hem. Han skriker och domderar hela tiden.
Han börjar vid 05 på morgonen, jag har inge tålamod och jag känner mig värdelös som mamma inte bara för att han skriker utan för att  jag  inte vill vara med honom, jag kan just nu lämna bort honom utan problem tills J kommer hem igen och den känslan gör så ont i mig
Jag har även en nio åring som är arg och ledsen hela tiden och tar alla chanser han kan att trycka på mina nerver 

(som just nu tillsammans med mina känslor är på utsidan av min kropp) 

Jag förstår att dom har det jätte jobbigt just nu när pappa är borta och dom är tre barn som slåss om samma uppmärksamhet.....
Jag blir så arg på J som satt mig i denna sits  det här är inte den jag är, jag har förvandlats till någon elak häxa med kortstubin och inge tålamod, jag skriker och gråter åt barnen och önskar bara att jag fick lägga mig och sova bort all tid.

Jag tänker varje kväll:
"NU orkar jag inge mer"
Vad hjälper det? 
Har jag något val?

jag har massa härliga vänner som säger att jag ska ringa om det är något jag vill ha hjälp med. Jag vet att dom skulle komma, dom skulle inte tveka en sekund.
Vad ska jag säga ???

"-Ja hej kan du bo hos mig till J kommer hem, jag behöver hjälp att uppfostra tre (två) monster???"

Jag blir så arg på J för han satt mig i den här sitsen, jag är arg på J för jag blivit den jag är just nu, jag är arg på J för att våra barn mår som dom mår just nu. 

Jag älskar J för att han gör det han gör, Jag älskar J för att han klarar av det han gör utan att träffa sin familj på så lång tid, jag älskar J för han är den fantastiska människa och person som han är, jag älskat J för att han valde mig att dela sitt liv med, jag älskar J för att han är bäst
Jag kan fortsätta ett bra tag till....

Vi kan klara detta och allt tillsammans, vi är ett jäkla bra team i alla lägen. 
Och jag är jäkla stolt över honom!!!!




2 kommentarer:

  1. Nä vi kan inte komma och bo hos dig, även om jag gärna vill det vet du, men vi kan komma och bara vara en stund. Låna ut vår pappa lite om de vill prata. De kanske vill säga sånt som de vet du tycker är jobbigt. Och vi kan ge dig en stund för dig själv ❤️

    SvaraRadera

Hej du som är inne här och läser hos mig.
kommentera och tipsa mig gärna om olika sidor du läser och gillar.