tisdag 17 november 2015

OK

OK allt är inte piss i mitt liv som det låter här, jag har massor att vara glad för och det finns massor av saker som gör mig glad.
Något som gör mig jätte glad är att jag har kanon föräldrar som alltid är en meter bakom mig, föräldrar som fångar upp mig innan jag faller. Vet inte hur jag någonsin ska kunna ge tillbaka allt dom ger mig.
Sedan i min familj har jag en bror, en bror som var förbannat jobbig innan jag fyllde 16. Eller egentligen var han inte det,  han har var ganska kanon innan också men bara innan för murarna där ingen såg....
Han har alltid stöttat mig mot dumma klasskompisar och försvarat mig inför mina föräldrar de gånger jag kanske inte alltid agerade så bra (som tonåringar gör)
Även idag står han vid min sida men då menar jag inte att han håller med mig i allt tvärtom han är nog ganska duktig på att säga att jag tänker "fel"  men självklart på sitt inlindande sett (ibland)
Han är bäst och jag blir alltid glad när jag har varit med honom, Svåra är bara när vi träffas att vi pratar i mun på varandra och det typ blir en tävling om vem som får mest av syret i rummet.
Min bror lyfter mig.

Igår hade jag en bra dag, mådde kanon. Var dock hemma hela dagen
Vaknade med Liten vid 04.30 (jag veeet) efter jag lämnat på dagis la jag mig på soffan och sov till 11.30 sedan har jag bara pysslat hemma. sytt nya kuddfodral till några stora fula kuddar som ligger i alla rum hela tiden, dom har alltså ingen speciell plats i hemmet utan ligger där dom används, så nu matchar dom hela hemmet bättre. En kudde kvar men har inte hittat något passande tyg ännu.


Idag fyller Liten 4 år herre gud han är ju så stor!!!!


Jag gillar när mina barn blir stora, tycker det är så kul att se alla steg i utveckling både dåliga och bra.
Se hur jag som mamma formar dom som personer och hur dom gör själva, vissa saker kommer helt genetiskt och det är lite spännande.
Nu gillar jag små barn med älskar när folk runt omkring mig får små bebisar som jag får snuffa på (för att sedan lämna bort)
Och jag ska bli faster!!!! Det är helt galet, det trodde jag aldrig jag har väntat på detta i snart 13 år
Jag kommer självklart bli värdens bästa faster men värdens jobbigaste syster/svägerska.
Jag ska skämma bort denna unge till månen och tillbaka sånt som man inte gör med sina egna barn för dom ska man uppfostra och lära bra saker.....

Nu måste jag äta, en sak jag märkt när jag är hemma att matrutinerna är jätte viktiga för mig att må bra. (jag är kass på att äta) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som är inne här och läser hos mig.
kommentera och tipsa mig gärna om olika sidor du läser och gillar.